Monday, August 10, 2009

Perjuangan UMNO bukan untuk kepentingan individu

SIPITANG 9 Ogos - Semua ahli UMNO harus kembali kepada perjuangan asal parti yang memperjuangkan nasib rakyat dan bukannya berlandaskan kepada kepentingan individu sekiranya mahu terus mendapat sokongan rakyat.
Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, selain itu pemimpin UMNO juga harus bersikap jujur dan tidak menabur janji kosong kepada masyarakat.
''Saya merasakan bahawa generasi muda masih menyokong UMNO tetapi mereka tidak menyukai dengan tingkah laku kita. Inilah perkara yang harus kita perbaiki.
''Perjuangan kita tidak harus emosi atau ikut perasaan. Kita harus kembali kepada perjuangan hati nurani,'' katanya ketika merasmikan persidangan perwakilan UMNO Bahagian Sipitang di sini hari ini.
Turut hadir, Ketua Bahagian UMNO Sipitang, Datuk Sapawi Ahmad; Timbalannya, Kamarlin Ombi; Ketua Wanita UMNO Sipitang, Datuk Surinam Sadikun; Ketua Pemuda UMNO Sipitang, Yamani Hafez Musa dan Ketua Puteri UMNO Sipitang, Maimunah Sidek.
Mohd. Puad berkata, beliau yakin generasi muda masih menyokong UMNO kerana parti itu mempunyai banyak keistimewaan berlandaskan kepada sejarah perjuangannya.
Bagaimanapun, katanya, tanpa adanya perjuangan yang ikhlas, kekuatan dan kemantapan UMNO pasti akan tergugat.

0 comments: