Wednesday, September 8, 2010

ADA PELESIT DALAM PERSAINGAN AZMIN LAWAN ZAID IBRAHIM

Mungkin Zaid tidak boleh membandingkan dirinya sama taraf dengan Tun Ghaffar Baba. Tetapi Zaid berhak mengungkit nasib malangnya yang sama dengan nasib malang karier politik Tun Ghaffar. Ini kerana ia membabitkan pelesit politik yang sama, iaitu Anwar Ibrahim.

Jalan ceritanya pun sama. Ketika Anwar mahu menentang Tun Ghaffar, dia berjaya mengumpulkan semua Menteri dan 99 peratus Menteri Besar untuk merebut jawatan Timbalan Presiden UMNO. Tekucil mudah Tun Ghaffar dibuatnya. Kali ini Azmin menggunakan kaedah yang sama. Semua MP PKR menyokongnya. Di samping itu beberapa ADUN PKR juga turut membuat pendirian yang sama. Maka Zaid terpaksa terjun dengan labu labunya. Apakah Azmin berseorangan? Sudah tentu tidak, kerana ini adalah sendiwara politik Anwar.

Zaid lupa sejarah dalam UMNO, bahawa Anwar adalah pelesit politik. Dalam UMNO Anwar gagal meneruskan percaturan ala 'pelesit' itu. Ini kerana Tun Mahathir berjaya menyekatnya lebih awal. Tetapi dalam PKR Anwar adalah orang yang paling berkuasa. Tidak ada siapa yang boleh menyekat kepelesitannya itu. Sebab itu Zaid hanya mampu meluahkan kepedihan hati melalui blognya sahaja. Di sini sejarah akan membuktikan PKR tidak mampu bertahan lama sebagai parti politik. Akan bertambah ramai pemimpin utamanya yang akan meninggalkan parti itu seperti yang berlaku sekarang.

Konflik PKR di Sabah, tindakan beberapa MP PKR menjadi anggota bebas, dan tindakan beberapa pemimpin tulang belakangnya seperti Ezam meningglkan PKR semua berpunca kerana tidak tahan permainan politik pelesit Anwar Ibrahim.

Permainan Anwar ini turut mengkucar kacirkan PAS. Konflik antara Dato Nik Aziz dan Ustaz Nasaruddin semuanya berpunca kerana Anwar adalah pelesitnya. Anwar berjaya membina pengaruhnya dalam PAS melalui beberapa tokoh yang membantah idea kerajaan perpaduan antara UMNO dan PAS. Inilah harga mahal yang ditanggung oleh PAS kerana menjadikan Anwar sebagai galas untuk menumbangkan kerajaan BN yang diterajui oleh UMNO.

Kegagalan kerajaan 16 September sudah masuk tahun kedua. Ia wajar diingati bukan sahaja sebagai tarikh bersejarah menyambut hari kelahiran Malaysia, tetapi wajar diingati kerana kegagalan pelesit politik mengkucar kacirkan negara kononnya kerajaan BN akan tumbang dan Anwar akan menjadi Perdana Menteri baru. Banyak pihak yang hampir percaya kerana nama Yang Di Pertuan Agong, tentera dan 30 MP BN yang kononnya sudah bersetuju menanda tangani surat akuan bersumpah dijaja di sana sini.

Inilah agaknya yang Zaid Ibrahim terlupa sebagai orang baru dalam PKR. Diberi peluang bertanding di Hulu Selangor melalaikannya sebagai peguam ternama bahawa rupa rupanya dia cuma budak politik yang diperbodohkan oleh pelesit politik dalam PKR dan pelesit inilah yang terus berusaha untuk mengelirukan rakyat.

Tidak hairan politik pelesit ini menyebabkan negara Amerika cuba dibabitkan. Mana tahu demonstrasi berterusan di Indonesia adalah kerana campur tangan politik pelesit ini.






0 comments: