Monday, December 20, 2010

SIAPA SEBENARNYA PELESIT 3R

Guan Eng kata UMNO memperalatkan isu 3R iaitu race(kaum), religion(agama) dan Raja untuk kepentingan politik murahan.

Tetapi siapa yang berani menafikan DAP adalah parti perkauman. Hidup mati DAP adalah bergantung kepada putar belit mereka mempolitikkan isu 3R itu. DAPlah bapa salah guna 3R.

Keutamaan DAP ialah undi kaum Cina. Bolehkah mereka mendapat undi Cina tanpa menyalahgunakan isu 3R itu? Undi Melayu hanyalah bonus yang diperolehi melalui ehsan PAS dan PKR.

Menuduh penyokong BN dan mereka yang membaca akhbar Utusan Malaysia sebagai bukan warganegara tulen, samalah menuduh mereka itu sebagai pendatang dan penumpang. Mengenai majlis sambutan peristiwa hitam 13 Mei, DAP kena buyktikan siapa yang mahu merayakannya. Mengingati peristiwa sejarah itu sebagai muhasabah diri, apa salahnya? Bukankah kita pastut belajar dari sejarah.

DAP memang mahu memadamkannya daripada buku sejarah dan ingatan ramai, kerana DAP turut terlibat. Beberapa orang pemimpin DAP terlibat dalam perhimpunan meraikan kemenangan DAP dalam pilihanraya 1969 di mana sedikit sebanyak telah memanaskan lagi keadaan dan menjadi pencetus kepada peristiwa hitam itu.

DAP tidak henti henti menuduh 1Malaysia adalah tiruan kepada1 Israel melalui APCO. walaupun APCO menafikannya, tetapi mereka terus memainkan isu tersebut. Jangan kita lupa, DAPlah bapa peniru kepada satu fahaman yang berbahaya. Malaysian Malaysia yang dibawa oleh DAP adalah tiruan kepada Malaysian Malaysia yang diperjuangkan oleh Lee Kuan Yew. Nama parti DAP itu sendiri mengambil semangat nama PAP Singapura.

Itulah DAP, parti itu akan terus hidup jika ia terus kekal sebagai parti perkauman. Jangka hayatnya bergantung selagi mana PAS dan PKR sedia diperbodohkan oleh DAP untuk memberi undi Melayu kepada parti perkauman itu.

0 comments: